Wat stimuleert jou om een bedrijf te liken op facebook?

Waar motiveert jou om keuzes te maken?
Wat motiveert jou om iets niet, of juist wel te doen? Wat motiveert jou om keuzes te maken in het leven en welke rol speelt onze wil hierin. Hebben we direct invloed op ons handelen of zijn we een marionet van ons brein, onze emoties, behoeftes en hormonen? En als dit het geval is, hoe werkt dat dan precies? Hoe komt het dat wij ons zelf motiveren om bepaalde zaken met een ijzeren vastberadenheid aan te pakken en andere zaken niet? En hoe wordt onze motivatie beïnvloed door anderen?

Wat is de rol van dopamine in ons brein?
In ons brein is er meer gaande dan wij er bewust van zijn.  We worden continu geprikkeld door allerlei boodschappen van bedrijven en instanties, maar wat zorgt ervoor dat we overgaan tot actie of in een bepaalde boodschap gaan geloven?

Wat motiveert de rest om een bedrijf te liken op facebook?
ExactTarget”, een aanbieder van digitale marketing, analytische software en diensten die hierna onderzoek heeft gedaan beweert hierop antwoord te hebben. Uit een soortgelijk onderzoek van Crowd Science blijkt dat bedrijfspagina’s op Facebook maar door 9% van alle bezoekers worden “ge-liked”.Geen enkel type van de Facebook-functies heeft meer dan 20% “likes” gekregen van de respondenten van het onderzoek. Volgens Sandra Marshall, vicepresident Research bij Crowd Science, is dat een mogelijke reden waarom Facebook is overgestapt naar zijn nieuw tijdlijn.

Hoe denk jij erover en wat motiveert jou om een bedrijf te “liken”? Reageer en vergelijk elkaars mening.

 Kristijan Vasic | 05-04-2016 | 20:05 | link|

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *